SEO zoekmachine optimalisatie

Scoor hoger in Google

Met SEO of zoekmachine optimalisatie kan je een hogere positie behalen in Google.  Je scoort niet alleen beter in de zoekresultaten, maar trekt ook meer bezoekers naar je website.  Hierdoor kan je meer omzet realiseren.

SEO, wat is dat?

SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, wat in het Nederlands Zoekmachine Optimalisatie betekent.

Met andere woorden, je moet je website optimaliseren om zo goed mogelijk gevonden te worden door zoekmachines (Google, Bing, Yahoo, …).  Dit doe je door zoekwoorden en zoektermen in jouw website te verwerken.

Wanneer men in een zoekmachine (bijvoorbeeld Google) een zoekwoord of zoekterm intypt, dan toont die zoekmachine een aantal websites die betrekking hebben op jouw zoekactie.  Het is dus de bedoeling om zo hoog mogelijk hierop te scoren met jouw website.  Want hoe meer mensen jouw website bezoeken, hoe meer online omzet jij kan realiseren.

Tijdens het bouwen van je website moet je dus rekening houden met een aantal aspecten zodat jouw website hoog scoort in Google.

Wil jij hoger scoren in Google en meer bezoekers naar je website leiden?  Laat SterX jouw website optimaliseren voor SEO.

seo

SterX staat hier op de 2e plaats bij de zoekterm “goede webtekst”.

Uitleg en tips voor zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie hoe werkt dat?

Om online betere resultaten te halen, selecteer je best verschillende tools voor je online marketing strategie.  SEO is daar een belangrijk onderdeel van.  Want SEO is een vorm van gratis adverteren op Google.  Door de integratie van de juiste zoekwoorden en zoektermen mik je op de lange termijn met het behalen van blijvende resultaten.

Verwissel SEO niet met SEA.  SEA is een vorm van betaald adverteren op internet en mikt (in tegenstelling tot SEO) op een korte ROI.  Met SEA zie je onmiddellijk de resultaten van je wijzigingen, maar deze zijn niet blijvend.

Bovendien is jouw website ook de basis van SEA.  Indien je wil starten met betalend adverteren op Google, zorg dan eerst voor een geoptimaliseerde website.  Anders haal je povere resultaten.

seo

SEO tools online

SterX gebruikt regelmatig deze tools:

 

Controleer je website

Om de ranking van je website te verbeteren, moet je website uiteraard voldoen aan verschillende aspecten.  Snelheid, gebruiksvriendelijkheid en mobiele weergave zijn SEO-criteria die je best van in het begin aanpakt.  De structuur van je website, de kwaliteit van je webteksten en de zoektermen die je gebruikt, dat zijn aspecten die een grote invloed hebben op de content van je website.

Al deze eigenschappen controleren we door gebruik te maken van verschillende software.  Er bestaan verschillende programma’s en websites om online je SEO score of website performance te checken.  Wij adviseren om enkele tests bij verschillende partijen te maken.  Richt je niet op 1 tool, maar combineer de resultaten van meerdere programma’s.  Zo kom je tot een correct inzicht.

SEO tekst schrijven

Schrijf goede teksten voor jouw website.  Content is King!  Hoe beter de inhoud, hoe meer mensen jouw pagina’s of berichten willen lezen.  En als zij je tekst écht interessant vinden, dan delen zij zelfs jouw pagina’s op andere platformen.

Maar hoe schrijf je nu een goede webtekst?  Wel, eerst schrijf je het artikel zoals jij wil.  Nadien pas je jouw artikel aan volgens deze regels voor een goede webtekst.  Zo maak jij van jouw tekst een goede SEO-tekst.

Er zijn natuurlijk nog een aantal regels en ingrepen die de ranking van jouw pagina of bericht bevorderen.  Longterm en shortterm zoekwoorden, linkbuilding en domain rating zijn ook van toepassing in het SEO-verhaal.  Hiervoor neem je best contact op met SterX.

zoekmachine optimalisatie

Lokale SEO

Om beter zichtbaar te zijn in je onmiddellijke omgeving of bepaalde regio, kan je ook inzetten op lokale SEO.  Hierdoor ga jij jouw website en bedrijf bekend maken in jouw buurt.  Dat is zeer handig voor zelfstandigen, vrije beroepen en winkels.

Google Mijn Bedrijf

Meldt je aan op Google Mijn Bedrijf.  Op dit platform kan je bepaalde informatie van je bedrijf invullen, zoals locatie, openingsuren, activiteiten en meer.  Registreer je op Google Mijn Bedrijf zodat Google jouw bedrijf kan tonen in jouw buurt.

Verzamel reviews

Reviews versterken het vertrouwen in jouw bedrijf.  Veel goede reviews zijn voor Google een pluspunt, waardoor ze jouw website hoger kunnen ranken.

Lokale bedrijfsgidsen

Plaats je gegevens op lokale bedrijfsgidsen.  Misschien kan je zelfs een link maken vanuit de website van je gemeente naar jouw bedrijf.  Hoe meer jouw contactgegevens online staan in jouw buurt, hoe meer “lokaal” Google jouw website vindt.  Let op: plaats steeds dezelfde gegevens.

Optimaliseer je metadata

Zorg dat de metadata op jouw website goed staat.  Verwijs ook een paar keer naar je locatie in je metadata.  Dat is voor zoekmachines heel belangrijk.  Zo lezen zij in welke regio jij actief bent.

zoekmachine optimalisatie

Bel ons even om uw website te optimaliseren.