0486 55 52 59 info@sterx.be

Lijkt jouw website op jouw bedrijf?

Bedrijven hechten veel belang aan de uitstraling van hun bedrijf.  Het logo staat op alle communicatiemiddelen en documenten hebben dezelfde layout.  Meestal zijn de bedrijfswagens van één bepaald merk.  Sommige firma’s leggen hun medewerkers zelfs een dresscode op.  En bedrijven die al iets verder staan, wensen dat het lettertype en de bedrijfskleuren ook toegepast worden waar mogelijk.  Met andere woorden; integreer je huisstijl in je website om zo een uniforme uitstraling te bekomen.

Integreer je huisstijl in je website

Hoe zorg ik er voor dat mijn website dezelfde professionele uitstraling heeft als mijn bedrijf?  Hoe creëer ik dezelfde look & feel voor mijn fysieke en virtuele locatie?  Met onderstaande tips zorg je voor een herkenbare huisstijl.

 

Gebruik je logo

Plaats je logo op je website.  Een website zonder logo (of iets anders als logo) zorgt voor verwarring bij bezoekers op je site.  Potentiële kopers hebben iets gezien in je winkel, denken nog wat na en bekijken het artikel nog eens op je website. Zorg ervoor dat je hier dezelfde uitstraling geeft.  Maak hen met hetzelfde logo duidelijk dat ze inderdaad op jouw website zijn beland.

integreer je huisstijl in je website

Plaats je logo op jouw website

Herkenbare kleuren

Heb je bepaalde kleuren die typerend zijn voor jouw bedrijf?  Integreer deze dan ook in je website.  Bezoekers herkennen jouw kleuren waardoor ze een vertrouwd gevoel ervaren.  Je kan deze kleuren ook laten terugkomen op visitekaartjes, email handtekeningen, banners, flyers, …  Jouw kleuren maken je herkenbaar.

Waar integreer ik dan die kleuren?
Je kan je kleuren overal gebruiken.  Probeer ze eens te integreren in je footer, header, button of widget.

Zet een call-to-action in je bedrijfskleur !

Lettertypes

Heb jij een bepaald lettertype in gebruik?  Als er tekst staat in je logo, kan je daar ook je lettertype uithalen.  Misschien moet je eens kijken welk lettertype je koos voor je visitekaartjes.  In ieder geval, probeer niet te veel lettertypes door elkaar te gebruiken.  Dat komt de herkenbaarheid niet ten goede.  Kies voor 1 of 2 lettertypes en pas deze optimaal toe. Titels mogen in een ander lettertype staan dan je gewone tekst.

 

Besluit

Integreer je huisstijl in je website.  Je maakt het voor je bezoekers veel duidelijker dat zij op jouw website zijn terecht gekomen.  Zo krijg je meer conversie tussen je fysieke locatie en je virtuele locatie.  Dat resulteert altijd in meer omzet en hogere verkoopcijfers.  Bovendien straal je dezelfde professionele houding uit op je website als in je bedrijf.  Mensen zullen ook sneller jouw publiciteit (online en offline) bekijken omdat zij vertrouwt zijn met jouw lettertype en bedrijfskleuren.  Daardoor gaat je marketing ook beter werken.

Share This